Huvud var stilla

publicerat i Meditation & Mindfullness;
Två skäl att meditera
"You have the answer. Just get quiet enough to hear it" - Pat Obuchowski
Innan jag började meditera var mitt huvud typ en stökig garderob. Ni vet när man bara trycker igen dörren och hoppas att stöket inte ska rasa ut? Mycket rörigt. Meditation har förändrat min hjärna. Städat upp den. Nu kan jag liksom plocka fram de tankar och känslor jag behöver, de ramlar inte bara ut. 

“A good traveller is one who knows how to travel with the mind.” - Michael Bassey Johnson 
Inuti oss finns en helt oändlig värld. Det är nog svårt att meditera mycket och inte bli spirituell. Vi börjar se att vi har en själ, en ande. Se helheten. Och när vi förändrar vår inre värld kan vi även börja förändra den yttre till det bättre. Meditation är en typ av magi! ”Keep your best wishes, close to your heart and watch what happens” - Tony DeLiso, Legacy: The Power Within ❤❤❤

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ellen:

Har du tips på hur man börjar meditera? Jag vill gärna gör det men har svårt att koncenterar mig och svårt att veta vart man ska börja :/ Puss

Svar: testa guidade meditationer som finns att köpa eller lyssna på typ youtube /podcaster. eller gå en kurs! Jag gillar Lilian Eden som har en youtubekanal med guidade meditationer
Ebba

2:a kommentar, skriven , av Johanna:

Så härliga röda läppar på dig!!

Kommentera inlägget här :