Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Karin:

Jag funderar på att byta till ett annat jobb som jag sökt och undrar om det skulle vara bra för mig att gå till det nya? Jag trivs ganska bra på mitt nuvarande jobb men känner mig lite uttråkad
Tack
Karin

Svar: Det ser ut som att ditt liv behöver en ny riktning. En ny boost för att du ska känna dig mer levande så kör på. Var inte rädd för förändring!
Ebba

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Jag vill fråga om min relation är bra för mig?

Svar: Det ser ut som att du behöver jobba på att bli mer självständig. Alla relationer lär oss saker men du behöver akta dig för att inte bli dominerad i denna. Hitta din röst och ditt egenvärde. Jobbar du med det kommer det bli lättare för dig att själv se om du tycker att du mår bra i relationen eller ej.
Ebba

3:e kommentar, skriven , av Sandra:

Hej!

Så jag håller på att leta jobb. Jag vet inte riktigt vad jag ska fråga. Men har korten att säga. Vad borde jag fokusera på när jag söker jobb? Vill bara ta nästa steg emot det jag vill.

Svar: Hej! Jag drog tre kort åt dig. Du fick Prinsessa i Mynt, Ess i bägare och Solen. Korten visar att det är dags för dig att manifestera det du gått och drömt om jobbmässigt inom en snar framtid. Fokusera på det du verkligen vill och planera noga hur du ska nå dina mål. Ta tag i saker, våga sök de jobb du vill ha även om du inte har all erfarenhet. Och var positiv, korten visar att det kommer gå bra för dig – men också att du behöver behålla ett positivt sinne. Försök att hålla borta negativa och begränsande tankar. Både prinsessa i mynt och ess i bägare visar en början på något så du borde få ett jobb du vill ha inom en ganska snar framtid. Påbörja en ny bana i livet som kommer att ge dig en massa energi.
Du har verkligen allt att vinna då du har energin från kortet Solen med dig som visar att du kommer att komma dit du vill, du behöver bara sätta saker i rörelse. Följ dina drömmar men konkretisera dem och applicera dem på den verkliga världen. Det kommer att resultera i en ljus, ny början på ditt liv.
Ebba

4:e kommentar, skriven , av Jess:

Hej,

Jag funderar mycket över om det är någon ny insikt jag behöver för att, en för mig bra man, ska kunna göra entré. Om han nu finns. Vill göra mig så redo som möjligt. Är det något korten vill att jag ska veta?
Tack!
/J

Svar: Tja! Korten du fick är Åtta i stavar, två i mynt och två i stavar. Du har egentligen allt du behöver för att hitta en bra man och han kommer att komma till dig, tänk positiva tankar och se till att du mår bra. Hittar inte orden på svenska men på engelska säger man The skill is in your hand to make your dream come true.Om du vill kan du testa följande för att dra till dig en passande man: När det är nymåne (måndag-tisdag nästa vecka) Skriv en lista med de egenskaper du vill ha i en relation/ av en partner. Gräv ned listan utomhus ihop med en kristall, tex bergkristall eller månsten och få lite hjälp av månen och universum att dra rätt person till dig.
Något du därutöver behöver tänka på är att fortsätta att skapa balans i ditt liv, inre och yttre. Kortet Åtta i stavar visar också att det behövs lite action för att hitta rätt person, så ihop med månlistan: ut och dejta! Kommunicera, flirta!
Ebba

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

Kommer jag orka ha honom i mitt liv som bara vän eller kommer det förstöra mig? Kommer vi sluta bråka?

Svar: Åh kärlek gör ju ont ibland. Korten visar med Fem i mynt att du gått igenom en förlust som varit smärtsam. Känslomässig förlust eller förlust av själva relationen. Du fick även kortet De älskande, vilket visar att det kan vara svårt att bara vara vänner då ni har en väldigt stark kärlek till varandra. De älskande är ett starkt Stora Arkanan-kort. Ibland är det så, att när man träffar någon som man har en väldigt stark connection till men inte kan ha en hälsosam relation med beror det på våra karmiska band till varandra. Ni har kanske levt ihop i tidigare liv och behövde träffas i detta för att göra upp om något eller lära något av varandra. En själsfrände, som man kanske inte är menad att vara med just nu.Ni kan vara vänner men det kan nog vara klokt att ha en liten paus från er kontakt för att få slut på bråken. Något nytt kommer att komma in i ditt liv relativt snart som kommer att ta ditt fokus från honom och då kommer även bråken att försvinna.
Säg till mig om du vill ha en formel för att hela relationen och ta bort den negativa energin så ger jag dig det – med hela behöver inte betyda att ni kommer tillbaks dit ni var men att man tar bort det dåliga oavsett om man vill fortsätta, bara vara vänner eller lämna varandra på ett bra sätt.
Ebba

6:e kommentar, skriven , av Emma:

Hej! Jag har en kille i min klass (vi går på universitetet) som jag har känslor för men inte har tagit tag i saken ännu. Bör jag låta honom veta att jag är intresserad? Kan han vara intresserad av mig?

Svar: YES girl det ska du. Bland dina kort fanns det ultimata lyckokortet Tio i bägare, du fick även Ess i Bägare, Ess i svärd och Styrkan. Enligt korten är han troligtvis intresserad av dig, har en crush. Men, det behövs någon typ av action från dig för att han ska kunna visa det. Det finns mycket att hämta så våga!
Ebba

7:e kommentar, skriven , av Mellin:

Kommer jag någonsin att träffa någon?

Svar: Ja det kommer du. Försök tänka positivt och inte begränsa dig själv och dina möjligheter med oro och negativa tankar. Ditt kort är Stjärnan. Ljuset du vill ha i ditt liv är precis ovanför dig :) Kortet står för hopp och att en bra relation finns i din framtid. För att påskynda processen - försök hitta positiva tankebanor. En bra övning är att skriva ned en lista över sådant du är tacksam över i livet varje dag.
Ebba

8:e kommentar, skriven , av Hanna :

Jag skulle vilja bli lite mer spirituell! Något jag ska fokusera på?

9:e kommentar, skriven , av V:

Har precis hoppat av en "säker" universitetsutbildning till förmån för ett yrke med lägre status utomlands. Kommer min framtid (relationer, familj, ekonomi) bli lidande av de val jag gör nu? Just nu går det emot principer att ångra saker, men kommer jag alltid känna så liksom? Är det som någon sa "min personliga revolution" som sker nu eller är det bara avsteg från huvudplanen? Förvirrad fråga kanske.

Svar: Fasen vad härligt gjort. Jag tror att alla personliga revolutioner är livsviktiga - det är genom dem vi får chansen att utvecklas och lära oss nya saker, växa som människor.Korten tycker också att det är en bra idé. Tre i Mynt, Prinsessa i bägare och Drottning i bägare säger att det är helt rätt tid för dig nu att våga ta nya steg, påbörja något nytt jobbmässigt. Du kommer att utveckla dig själv, finna nya vägar, hitta din egen kraft. Du går in i en fas där du drar till dig mycket positiva händelser och ett jobb där du samarbetar med andra människor kan ge dig mycket. Ekonomiskt så ser det på kort sikt ut som att du får ett lyft - men det kanske det bli när man går från pluggande till jobb. Du kommer att träffa många nya människor och umgås i många "grupper", kanske ett gäng på jobbet. Du kommer att bli mer social och mer öppen för andras åsikter. Du kommer också vilja ha en hel del kul, mer uteliv, njuta. Bjuda på dig själv och få tillbaka. Du kommer även utveckla nya sidor hos dig själv, bli mer harmonisk. Drog några till kort och det kan också vara så att du blir kär, kanske i en kille som är ett lufttecken. Håll utkik om du är singel (annars göm dig för lufttecken :)
Jag ser inget negativt och tror inte att du kommer ångra dig
Ebba

10:e kommentar, skriven , av J:

Jag undrar om kärleken i mitt liv, om killen jag tänkt på från och till hela våren är någon att satsa på eller om jag borde gå vidare till nästa kommer? Hur vet jag när nästa dyker upp, jag har träffat så många killar och har svårt att veta när det kan bli något djupare och när det bara är attraktion? Tack för en intressant blogg!

Svar: Får jag fråga vad du har för relation till den här killen som du tänkt på under våren? Har det hänt något mellan er eller är det någon du bara tycker om? Det blev nämligen tre väldigt speciella kort när jag drog ifall det kunde vara något mellan er. Kejsaren, Kejsarinnan och Lyckans Hjul. Dessa är alla tre kort ur den stora arkanan och du hör ju själv att kejsaren och kejsarinnan kan utgöra ett par :) och det är väldigt tydligt att korten tycker att ni skulle vara ett ultimat sådant. Har nog aldrig dragit de här korten bredvid varann på det här sättet förut.. Kortet kejsarinnan visar dessutom på en sann, ömsint kärlek och kortet kejsaren ger kärleken stabilitet. Nu vet jag ju inte hur gammal du är men jag måste även nämna att ni skulle kunna få barn ihop, då kejsarinnan ibland visar på graviditet och korten tillsammans utgör föräldrararketyperna i tarot. Det tredje kortet, Lyckans Hjul visar att det dessutom är något ödesstyrt, något som är menat. Kortet symboliserar förändring och något kommer definitivt att hända något snart.. Är man singel och får Lyckans Hjul betyder det vanligtvis att man snart är i en relation. Ta risker och pröva! Det här kan vara en av dina soulmates, och är han inte det så dyker nog en av dem upp snart, det visar Lyckans Hjul.
Ebba

11:e kommentar, skriven , av Anonym:

Hej. Jag är en kille som har varit tillsammans med min pojkvän i snart fyra år. För ett år sedan, när jag var som absolut lyckligast med honom, berättar han för mig att han varit otrogen några månader tidigare. Vi är fortfarande tillsammans, och saker är definitivt bättre mellan oss, men ibland är det något som liksom gnager i mig. Är det här relationen för mig? Jag har alltid varit velig och inte vetat vad jag vill när det kommer till kärleksrelationer. I situationer när jag påminns om otroheten så blir jag ännu mer osäker. Tacka gud för anonymitet, läskigt inlägg att skriva. Och tack för kortet.

Svar: ja anonymitet är skönt ibland :) Det ser ut som att det finns mycket kärlek mellan er och trots dina tvivel och otroheten, en djup förståelse och ömhet, ni kanske lär varandra att bli mer mogna i era känslor vilket Kung i bägare visar. Dessutom verkar det som att passionen kan blossa upp ganska ordentligt inom kort, du fick Ess i bägare och Två i bägare. Båda de här korten handlar om romans och känslor och typ "nyförälskelse". En ny romantisk fas i relationen. Dessutom är ju alla tre korten från bägarsviten så det är mycket känslor mellan er. Jag råder dig att ge relationen en tid till, förhoppningsvis får ni en "honeymoon period" snart. Kanske behöver ni dock prata en del om att detta gnager i dig. Hör av dig igen om du vill att jag ska dra kort för hur du bearbetar otroheten /går vidare från det.
Ebba

12:e kommentar, skriven , av Elin:

Hej, jag är gravid och undrar om jag bör föda hemma eller på sjukhus. Är i valet och kvalet då jag eventuellt behöver antibiotika under förlossningen, men det får jag avgöra själv. Försöker läka mig själv och höja immunförsvaret för att bli bakteriefri. Så, ska jag föda hemma?

Svar: hej Elin! Jag glömde skriva det i inlägget men jag gör vanligtvis aldrig läsningar som handlar om hälsa då jag tycker att det är ett för stort ansvar att ta, men jag har dragit ett kort för dig om bara lite allmän energi kring ev. hemmafödsel. Det blev Fem i stavar som står för utmaningar och frustrationer. Det kan bli prövande och eventuellt påverka dig negativt. Jag skulle ta det alternativet som känns säkrast för dig!
Ebba

13:e kommentar, skriven , av Elin:

Okej, förstår det! Jag tänkte inte gå helt efter det utan mest se vad som kom fram. Tack:)

14:e kommentar, skriven , av J:

Åh tack för att du drog kort!!Jo för att svara på dina frågor; killen bor i samma korridor som jag, vi är vänner men jag är nu iväg på utbytesstudier en termin och är därför lite fundersam om jag skulle försöka glömma honom, han är svår att tyda. Jag är 23 år gammal. Kram J

15:e kommentar, skriven , av Alexandra:

Hej! Jag är bara nyfiken på vad korten skulle säga om min fråga: Är jag menad till att syssla och jobba med musik?
Kommer fortfarande göra det oavsett vad korten säger men hade varit superintressant!

Svar: Hej Alexandra. Ja det verkar det som! Du fick Hierofanten så det kan vara en god idé för dig att hitta en mentor eller någon att inspireras av
Ebba

16:e kommentar, skriven , av ami:

otroligt vackra kort till en början.
en fråga: jag är i ett förhållande i 10 månader nu, men han är lite omogen och jag vill verkligen att han tar itu med saker ect. Så kommer han göra det och vårat förhållande blir han, jag och vi föralltid?

Svar: hej Ami! Ja visst är de fina. Tyvärr så tror korten att du kommer att hitta någon annan - kom dock ihåg att du bestämmer och vill du vara med honom kan du arbeta för det. Enligt korten ser det ut som att det kommer att komma några mindre roliga nyheter alt. en konflikt som kan leda till ett uppbrott. Vill du ha kvar relationen - försök inte att "vinna" konflikter osv utan försök att kompromissa med varandra. Hör av dig om du vill veta mer så kan jag titta lite närmare.All kärlek!
Ebba

17:e kommentar, skriven , av Anonym:

Hej. Kommer min föredetta bästa vän o jag återförenas?

Svar: hej! Ni kan göra det men det är en bit kvar. Dina kort är Tio i stavar & Åtta i svärd & Ess i bägare. De två första korten visar att du befinner dig i en svårhanterlig situation. Det är saker i vägen för er vänskap. Ni kommer att få jobba för att få tillbaka den och möta en del ångest och jobbiga grejer men gör ni det så får relationen en ny härlig start med mycket glädje vilket Ess i bägare visar. Så ja fast det är en bit kvar.
Ebba

18:e kommentar, skriven , av Anonym:

Och en annan fråga: borde jag göra en spirituell rensning i form av dmt-session eller ayahuasca nån gång i livet igen? Jag har börjat tänka det igen men är velig. Tacksam för svar

Svar: Korten är också veliga med Två i Svärd. Verkar som att du bör vänta ett tag, släppa tanken på det och börja fundera igen längre fram i tiden.
Ebba

19:e kommentar, skriven , av Anonym:

Tack så mycket!

Kommentera inlägget här :