Dagens kort

publicerat i Dagens Kort, Tarotkort;
Var länge sen jag såg The Fool. Ofta är det så att ett tarotkort dyker upp jätteofta under en tid och sen inte alls. The Fool fick jag hela tiden förra hösten när jag höll på att sluta på mitt jobb och starta eget. 
Ofta drar jag två kort per dag. Ett som representerar dagens energi och ett som visar hur det manifesteras. Idag Två i bägare och The fool. Kärleksenergi + rå potential. Kan tydas som romans genom något spontant. Hur som helst blir jag glad av att se dessa kort. Känns som våren trots vinterdimman som ligger tät över vasastan.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av elin:

hur snyggt golv?!
och fina kort :)

Svar: Visst är det!! <3
Spell Mink

2:a kommentar, skriven , av Jessica:

Härliga kort! Jag tolkar alltid två i bägare som balans mellan den maskulina och den feminina energin. En förening. En förening som vi behöver för att våga gå ut trygga i våra äventyr och att våga vara oss själva inifrån och ut. Våga vara oss själva och i visshet om att vi är högt älskade för den vi är.

Svar: Vad fin tolkning. inte tänkt på det ur den aspekten men känns ju mkt rimligt!
Spell Mink

Kommentera inlägget här :